Make Your Move!

13.02.2020 kl. 06:00

Delta i dansprojektet Make Your Move!

Du som är 8-15 år gammal (född 2005-2012), tycker om att dansa och skulle vilja dansa i den direktsända MGP-finalen den 10 oktober, nu har du din chans! Make Your Move!

Projektet arrangeras av Finlands Svenska Ungdomsförbund parallellt med låtskrivartävlingen MGP 2020. Dansarna som blir valda kommer att arbeta med en professionell koreograf under Camp MGP-lägret i början av juni samt under dagarna före och under finalen som direktsänds i Yle Fem och på Arenan lördagen den 10 oktober.

Under våren ordnas det fyra uttagningar runt om i Svenskfinland där vi väljer dansare för Make Your Move. Oberoende av vilken dansstil just du gillar är detta en chans du inte vill missa. Make Your Move!

FSU står för alla rese-, mat- och logikostnader under projektet för de 10 dansare som kvalificerar vidare!

Uttagningar arrangeras på följande ställen:

Lö 14.3 i Vasa kl. 16:00-18:00 på Danssoklan Kipinä (Artellikuja 4)

Sö 15.3 i Esbo kl. 17:30-19:30 på Star Dance Studio (Gammelgäddsvägen 11-13C)

Sö 22.3 i Mariehamn kl. 18:00-20:00 på Dunderdans (Godbyvägen 11)

Sö 29.3 i Åbo kl. 12:00-14:00 på Dansskolan KDC (Multavierugatan 4)

Dansuttagningarna fungerar som danslektioner. Du behöver alltså inte förbereda något eget dansnummer!

Anmälningar skickas till mgp@fsu.fi senast 14.3.2020. Det räcker med ditt namn och kontaktuppgifter, samt vilken dansuttagning du vill delta i. Platserna fylls i den ordning man anmält sig, så det gäller att vara snabb!

OBS! Uppdatering 12.3.2020:

Med anledning av det rådande läget gällande Coronaviruset Covid-19 har vi beslutat att inhibera Make Your Move – dansuttagningarna och istället möjliggöra att delta elektroniskt. Beslutet grundar sig dels på myndigheternas rekommendationer kring resandet samt arrangerandet av evenemang, dels på att allt flera av dansskolorna har beslutat att hålla stängt tills läget har lugnat sig. Vi har istället möjliggjort att skicka in presentationsfilmer elektroniskt. Alla anmälda har fått vidare instruktioner per mejl. Vi beklagar situationen.

Oskar Koivumäki