Popkalaset kommer igen 2017

29.11.2016 kl. 09:14
FSU arrangerar Popkalaset inkommande sommar i Borgå!

Den legendariska musikfestivalen Popkalaset kommer igen! Arrangören, Finlands Svenska Ungdomsförbund FSU, arrangerar festivalen inkommande sommar den 26 augusti 2017 i Borgå. Popkalaset hölls senaste gång 2014 i Ekenäs och festivalen har också två gånger tidigare arrangerats i Borgå, närmare bestämt åren 1996 och 2001.

Popkalaset arrangeras vid den pittoreska gamla järnvägsstationen i Borgå. Festivalen är en officiell del av Finland 100 jubileet. I det stora hela kommer programinnehållet att följa tidigare mönster. Det utlovas namnstarka artister i en blandning med mindre etablerade sådana. Publikprofilen är starkt finlandssvensk och festivalen lockade senaste gång en publik på ca 3000 besökare.

OBS! En begränsad mängd förmånliga early bird biljetter kan köpas under perioden 5 - 31.12.2016 på www.popkalaset.com. FSU lovar artistsläpp inom kort.

Arrangören Finlands Svenska Ungdomsförbund rf är takorganisation för den finlandssvenska ungdomsföreningsrörelsen. Mera information om festivalen hittas inom kort på hemsidan www.popkalaset.com.