Verksamhetsområde

Mera artister till Popkalaset

06.04.2017 kl. 12:20
Pressmeddelande om ytterligare artister till Popkalaset 26 augusti i Borgå. Kolla även Popkalasets egen webbsida och på facebook!

Fritt att publicera 6.4.2017

One Desire till Popkalaset!

Musikfestivalen Popkalaset, som arrangeras lördagen den 26 augusti vid den gamla järnvägsstationen i Borgå, har redan tidigare avslöjat att artisterna Per Gessle, Egotrippi, KAJ och Good Harvest uppträder under festivalen. Det senaste tillägget till artistpaletten är hårdrockbandet One Desire.

One Desire består av Jimmy Westerlund, André Linman, Ossi Sivula och Jonas Kuhlberg. One Desire består av samma kärntrupp som ingick i Sturm und Drang. Linman skriver låtarna och Jimmy Westerlund producerar. Bandets första singel "Hurt" utkom i januari och har numera ca trehundratusen visningar på Youtube, medan debutalbumet utkom 24 mars med goda recensioner. Musiken kan klassas som melodiös hårdrock.

Vidare kan konstateras, att One Desire kommer att turnera runt om i Europa under april och maj med bland annat att uppträdanden i Tyskland, Italien, Storbritannien och Danmark.

Popkalaset har arrangerats på flera orter i Svenskfinland genom åren och gästade Borgå första gången 1996 samt därefter 2001. Eftersom det är 16 år sedan evenemanget senast var där, är arrangören Finland Svenska Ungdomsförbund glad över att få presentera Svenskfinlands största musikfestival i Östnyland. Biljetterna finns till försäljning på lippu.fi. Mera information om festivalen under adressen; www.popkalaset.com.