Svenskfinlands största lan

Coastlan är ett finlandssvenskt e-sportsevenemang som arrangeras helt online, den 6-7 februari! Turneringar med fantastiska priser ordnas i bl.a. Counter-Strike: Global Offensive, League of Legend, Tarkov, Minecraft mm. Streamingfestivalen bjuder på ett brett program både för inbitna gamers och för mindre insatta som vill lära sig mera om e-sportsscenen i Svenskfinland. Coastlans online LAN-party startar kl.12:00 på lördagen den 6 februari och pågår nonstop fram till söndag morgon. Dessutom streamas Coastlan-talkshow under lördag kväll kl.19-21!

Sjukt
Siistit
Finlandssvenskt

Kusten är klar.

Titta på COASTLAN - Talkshow på Youtube:

Talkshow

Följ med Svenskfinlands hetaste gaming - Talkshow! Live från Helsingfors lördagen 6 februari klockan 19:00.

Spelkanalen

Häng med i Svenskfinlands tuffaste Counter Strike - turnering! Livesändningen börjar lördagen 6 februari klockan 12:00.

LAN-party

Delta i Svenskfinlands största online LAN-party! Turneringar, tävlingar och mycket mer via COASTLANs Discord-kanal.

COASTLAN är ett samarbete mellan Finlands Svenska Ungdomsförbund FSU, Yrkesinstitutet Prakticum, Pargas Gaming Community PGC, Malax IT Förening och Yrkeshögskolan Arcada.

Kim Lindström

Producent