Coastlan kommer igen 3-4 Februari!

Välkomna till Coastlan – Svenskfinlands egna gaming spektakel som kör igång fredagen den 3 februari! På programmet står Counter-Strike, League of Legends, Minecraft och Rocket League – turneringar med fantastiska priser och en live streamad talkshow på lördag kväll som leds av TV-profilen Tom Nylund.

På lördagen startar också Coastlans CS:GO turnering med 1000 euro i prispotten. 16 lag ryms med så det gäller att anmäla sig snabbt! Ni kan också följa med matcherna som livestreamas med referat på Twitch av gänget från Pargas Gaming Community.

Nyland
Åboland
Österbotten
Åland

Lycka till, kusten är klar.

Dagar
Timmar
Minuter
Sekunder

Online LAN-party

Delta i Svenskfinlands största online LAN-party! Turneringar, tävlingar och mycket mer via Coastlans Discord-kanal.

Spelkanalen

Häng med i bl.a. Svenskfinlands tuffaste Counter Strike - turnering! Livesändningen börjar lördagen 4 februari klockan 12:00.

Talkshow

Följ med Svenskfinlands hetaste gaming - Talkshow! Live från Helsingfors lördagen 4 februari klockan 19:00.

Titta på förra Coastlan - Talkshow på Youtube:

Coastlan är ett samarbete mellan Finlands Svenska Ungdomsförbund FSU,  Pargas Gaming Community PGC, Malax IT Förening, Ålands Ungdomsförbund, Yrkesinstitutet Prakticum och Yrkeshögskolan Arcada.

Kim Lindström

Producent