MAKE YOUR MOVE!

Det här är chansen för alla dansintresserade 8–15 åringar som vill dansa i den direktsända Melodi Grand Prix (MGP) finalen! Under våren arrangeras dansuttagningar runt om i Svenskfinland. 10 deltagare kvalificerar vidare och får uppträda i höstens MGP final tillsammans med 10 artister. Oberoende av vilken dansstil just du gillar är detta en chans du inte vill missa. Make Your Move!

MAKE YOUR MOVE!

Du som är 8-15 år gammal (född 2006-2013), tycker om att dansa och skulle vilja dansa i den direktsända MGP-finalen den 9 oktober, nu har du din chans! Make Your Move!

Projektet arrangeras av Finlands Svenska Ungdomsförbund parallellt med låtskrivartävlingen MGP 2021. Dansarna som blir valda kommer att arbeta med en professionell koreograf under Camp MGP-lägret i början av juni samt under dagarna före och under finalen som direktsänds i Yle Fem och på Arenan lördagen den 9 oktober.

Under våren ordnas det fyra uttagningar runt om i Svenskfinland där vi väljer dansare för Make Your Move. Oberoende av vilken dansstil just du gillar är detta en chans du inte vill missa. Make Your Move!

FSU står för alla rese-, mat- och logikostnader under projektet för de 10 dansare som kvalificerar vidare!

Uttagningar arrangeras på följande ställen:

Lö 13.3 i Vasa kl. 15:00-17:00 på Dansskolan Kipinä (Artellgränden 4)

Sö 14.3 i Esbo kl. 17:00-19:00 på Star Dance Studio (Kapellgränden 6D)

Lö 27.3 i Åbo kl. 15:00-17:00 på Dansskolan KDC (Västerlånggatan 21-23)

Sö 28.3 i Mariehamn kl. 17:00-19:00 på Dunderdans (Godbyvägen 11)

Dansuttagningarna fungerar som danslektioner. Du behöver alltså inte förbereda något eget dansnummer!

Anmälningar skickas till mgp@fsu.fi senast 2 dagar innan uttagningen. I mejlet skriver du dina kontaktuppgifter, samt vilken dansuttagning du vill delta i. Platserna fylls i den ordning man anmält sig, så det gäller att vara snabb!

Läs mera om Make Your Move och Melodi Grand Prix på MGP:s officiella hemsida som upprätthålls av Svenska Yle.

Oskar Koivumäki
Projektledare
oskar@fsu.fi
040 728 8554

Make Your Move arrangeras av Finlands Svenska Ungdomsförbund i samarbete med MGP.